GAITA, R. C.; Mendoza, S.; UGARTE, F. J.(2025). DEVELOPMENT OF ELEMENTARY ALGEBRAIC REASONING BY MODELLING PROPORTIONALITY TABLES WITH EXCEL SPREADSHEETS. Bradleya. Volumen: 43. (pp. 2 - 23).
LUNA, M.; AG, S.; UGARTE, F. J.; FERREIRA, M. J.(2024). Modelo Epistemológico de referencia en torno al estudio de los vectores en la geometría. REMATEC. Volumen: 19. (pp. 1 - 37).
GAITA, R. C.; RODRIGUEZ, M.; UGARTE, F. J.; GONZALES, C.(2024). Mathematical processes for the development of algebraic reasoning in geometrical situations with in-service secondary school teachers. EURASIA Journal of Mathematics, Science and Technology Education. Volumen: 20. (pp. 1 - 14).
GAITA, R. C.; GONZALES, C.; UGARTE, F. J.; Wilhelmi, M.(2023). COMPETENCIA DE ANÁLISIS DIDÁCTICO DE UN PROFESOR EN SERVICIO EN EL DISEÑO DE ACTIVIDADES DE PROPORCIONALIDAD. En Primer Congreso Internacional de Didáctica de la Matemática CIDIDMAT. (pp. 305 - 315). Universidad de Los Lagos. Recuperado de: https://cididmat.ulagos.cl/
Wilhelmi, M.; Lasa, A.; GAITA, R. C.; GONZALES, C.; UGARTE, F. J.(2023). HOW OLD IS THE HUMPBACK WHALE?. En Encontro de Investigação em Educação Matemática EIEM 2023. (pp. 162 - 182). SPIEM.