Búsqueda avanzada

STÉPHANIE ROUSSEAU

STÉPHANIE ROUSSEAU

STÉPHANIE ROUSSEAU

Doctorem Philosophiae, McGill University

Ver todos los grados

Masters of Arts (Carleton University)

DOCENTE ORDINARIO - PRINCIPAL
Docente a tiempo completo (DTC)
Departamento Académico de Ciencias Sociales - Sección Ciencia Política

Publicaciones

Se encontraron 69 publicaciones

ROUSSEAU, S.(2005). Pérou. Des femmes en politique à la recherche de la représentation et de la démocratie. En Femmes et Parlement: Un regard international. (pp. 475 - 495). MONTREAL. Éditions Remue-Ménage.
FRANCKE, P. A. T. T.; BETETA, E. P.; PETRERA, M. M. F.; Cotlear, D.; DARGENT, E. H.; ROUSSEAU, S.; YON, C. J.; Daniel, R.; GIANELLA, C.(2020). Fortalecer el sistema de salud público para la equidad en salud: una necesidad impostergable. LIMA. CISEPA.
ROUSSEAU, S.; Lopreite, D.; DARGENT, E. H.(2025). From aspirational laws to the implementation of legislation against gender-based violence: bottom-up pressure in Peru and Argentina. European Journal of Politics and Gender. (pp. 1 - 23).
ROUSSEAU, S.(2010). Populism from above, populism from below: A comparison of Alberto Fujimori's and Evo Morales' gender politics. En Gender and Populism in Latin America: Passionate politics. (pp. 140 - 161). University of Pennsylvania Press.
ROUSSEAU, S.(2009). Genre et ethnicité racialisée en Bolivie: Pour une étude intersectionnelle des mouvements sociaux. Sociologie et Sociétés. Volumen: 41. (pp. 135 - 160).
ROUSSEAU, S.(2002). Gold and Land. Report of the Observation Mission to the Municipal Consultation of Tambogrande.
ROUSSEAU, S.(2018). Guía para la inclusión del análisis de género en los proyectos de investigación. Recuperado de: http://www.cies.org.pe/sites/default/files/files/CIES%202018/Adicionales/Gu%C3%ADa%20de%20g%C3%A9nero.pdf
ROUSSEAU, S.(2011). Indigenous and feminist movements at the constituent assembly in Bolivia: Locating the representation of indigenous women. Latin American Research Review. Volumen: 46. (pp. 5 - 28). Recuperado de: https://muse.jhu.edu/article/445153