Búsqueda avanzada

MAY ILIANA PORTUGUEZ CASTRO

MAY ILIANA PORTUGUEZ CASTRO

MAY ILIANA PORTUGUEZ CASTRO

Doctora en Innovación Educativa, Instituto Tecnológico y de Estudios Superiores de Monterrey

DOCENTE CONTRATADO - CONTRATADO
Docente a tiempo completo (DTC)
Departamento Académico Posgrado en Negocios - Sección Posgrado en Negocios

Publicaciones

Se encontraron 52 publicaciones

MARCHENA, G. F. y PORTUGUEZ, M. I.(2025). Fostering entrepreneurial success from the classroom: unleashing the potential of generative AI through technology performance chain. A multicase study approach. Education and Information Technologies. (pp. 1 - 29). Recuperado de: https://link.springer.com/article/10.1007/s10639-025-13316-y
PORTUGUEZ, M. I. y MARCHENA, G. F.(2025). Empowering educators: A multi-case study investigating the transformative integration of generative AI tools for teaching in business education. Journal of Education for Business. (pp. 1 - 11). Recuperado de: https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/08832323.2025.2470731#d1e117
PORTUGUEZ, M. I.(2025). Skills for the Future of Work in Times of Technological Disruption. En 9 th Business Systems Laboratory International Symposium ¿Technology and Society: Boon or Bane?¿. (pp. 132 - 133). Business Systems Laboratory. Recuperado de: https://bslab-symposium.net/Varese-2025/BSLab_Book_of%20_Abstract_T&S_Varese_2025.pdf
Ramírez, M. S.; Casillas, F.; Tariq, R.; Álvarez, I.; PORTUGUEZ, M. I.(2025). Reimagining the future through the co-creation of Social Entrepreneurship in Higher Education: A multivariate prediction model approach. Kybernetes. Volumen: 54. (pp. 1 - 19). Recuperado de: https://www.emerald.com/insight/content/doi/10.1108/k-07-2024-1924/full/html
PORTUGUEZ, M. I. y CASTILLO, I.(2025). Leadership competencies for innovability: Bridging theory and practice for sustainable development. (ACEPTADO). Journal of Entrepreneurship, Management and Innovation. Volumen: 21. (pp. 1 - 29).
Patiño, A. y PORTUGUEZ, M. I.(2025). Diagnóstico de prácticas de educación abierta. En Movilización de educación abiertacon base tecnológicaInvestigación y prácticas en STEM LATAM. (pp. 37 - 58). Octaedro. Recuperado de: https://octaedro.com/libro/movilizacion-de-educacion-abierta-con-base-tecnologica/
PORTUGUEZ, M. I.(2024). Plataforma web Lëttëra: un enfoque de aprendizaje basado en juegos con el uso de tecnología para la comprensión lectora. En 1er Institute for the Future of Education Conference . (pp. 379 - 385). Tecnológico de Monterrey. Recuperado de: https://drive.google.com/file/d/1H0wbyvVfOES7cJTZMkps9k5OJ2qoEW_d/view
PORTUGUEZ, M. I. y Castillo, I.(2024). Shaping a sustainable future: A systematic review of leadership competencies in sustainability in business. En 22nd International Conference on ECONOMICS - FINANCE - MANAGEMENT (ICEFM2024) . (pp. 56 - 57). Institute of Economics, Polish Academy of Sciences, Poland. Recuperado de: https://icefmconference.eu/en/program-and-book-of-abstracts