Búsqueda avanzada

JUAN JESUS MARTIN LEON JARA ALMONTE

JUAN JESUS MARTIN LEON JARA ALMONTE

JUAN JESUS MARTIN LEON JARA ALMONTE

Doctor en Teoria y Politica Educativa y Educación Internacional Comparativa, The Pennsylvania State University, de University Park

DOCENTE ORDINARIO - AUXILIAR
Docente a tiempo completo (DTC)
Departamento Académico de Economía - Sección Economía

Publicaciones

Se encontraron 62 publicaciones

LEON, J. J. M. y Sigh, A.(2017). Equating test scores for receptive vocabulary across rounds and cohorts in Ethiopia, India & Vietnam. Young Lives Technical Note.
GUADALUPE, C. A.; LEON, J. J. M.; RODRIGUEZ, J. S.; VARGAS, S. E.(2017). Estado de la educación en el Perú: análisis y perspectivas de la educación básica. LIMA. GRADE - FORGE. Recuperado de: http://www.grade.org.pe/en/publicaciones/estado-de-la-educacion-en-el-peru-analisis-y-perspectivas-de-la-educacion-basica/
BENAVIDES, C. M.; LEON, J. J. M.; ESPEZUA, L. D. R.; WANGEMAN, M. A.(2015). Estudio Especializado sobre población afroperuana. LIMA. Ministerio de Cultura/GRADE.
BENAVIDES, C. M.; LEON, J. J. M.; HAAG, F.; CUEVA, S. R. D. P.(2015). Expansión y diversificación de la educación superior universitaria, y su relación con la desigualdad y la segregación. GRADE.
Peters, E.; Baker, D.; Dieckman, N.; LEON, J. J. M.; Collins, J.(2010). Explaining the effect of Education on Health: A field study in ghana. Psychological Science. Volumen: 21. (pp. 1369 - 1376). Recuperado de: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20739672
BENAVIDES, C. M.; LEON, J. J. M.; ETESSE, M.; ESPEZUA, L. D. R.; STUART, M. J.(2019). Exploring the association between segregation and physical intimate partner violence in Lima, Peru: The mediating role of gender norms and social capital. SSM - Population Health.
Baker, D.; LEON, J. J. M.; Collins, J.(2011). Facts, attitudes, and health reasoning about HIV and AIDS: Explaining the education effect on condom use among adults in Sub-sharan Africa. AIDS and Behavior. Volumen: 15. (pp. 1319 - 1327). Recuperado de: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20544383
GUERRERO, G.; LEON, J. J. M.; SUGIMARU, C.; CUETO, S.(2013). Getting teachers back to the classroom. A systematic review on what works to improve teacher attedance in developing countries. Journal of Development Effectiveness. Volumen: 5. (pp. 466 - 488). Recuperado de: https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/19439342.2013.864695