ROJAS, V.; Campos, A.; 
CUETO, S.; SANCHEZ, A. N.; da Silva, É. (Compilador); Acosta, F. (Compilador); Ribeiro , M. (Compilador); Martinic, S. (Compilador). (2025). 
Interrupción escolar en secundaria en el Perú. En 
Ensino Médio, Educacao Integral e Tempo Ampliado na América Latina. Vol. 2, cenários e desafi os contemporâneos. (pp. 99 - 116). CURITIBA. Editora CRV. Recuperado de: 
https://www.editoracrv.com.br/produtos/detalhes/39344-ensino-medio-educacao-integral-e-tempo-ampliado-na-america-latina-vol-02Steare, T.; Evans-Lacko, S.; Araya, M.; 
CUETO, S.; Dang, H. H.; Ellanki, R.; Garman, E.; Lewis, G.; Rose-Clarke, K.; Patalay, P.(2024). 
Economic inequalities in adolescents¿ internalising symptoms: longitudinal evidence from eight countries. The Lancet Psychiatry. Volumen: 11. (pp. 890 - 898). 
ROJAS, V.; Campos, A.; 
CUETO, S.; SANCHEZ, A. N.(2024). 
Interrupción escolar y vulnerabilidad educativa: datos, estudios y recomendaciones para la educación básica en el Perú. Analisis & Propuestas. (pp. 1 - 4). 
CUETO, S.; W. Beuermann, D.; Cristia, J.; Malamud, O.; Pardo, F.(2024). 
Laptops in the Long-Run: Evidence from the One Laptop per Child Program in Rural Peru. WASHINGTON D. C.. Inter-American Development Bank. 
 Lopez, J.; Behrman, J.; 
CUETO, S.; Favara, M.(2024). 
Late-childhood foundational cognitive skills predict educational outcomes through adolescence and into young adulthood: Evidence from Ethiopia and Peru. Economics of Education Review. Volumen: 100. 
CUETO, S.; BALARIN, M. R.; SAAVEDRA, M. E.; SUGIMARU, C.(2023). 
Ed-tech in the Global South: Research gaps and opportunities. LIMA. Southern Voice.