Búsqueda avanzada

RENATO PAREDES VENERO

RENATO PAREDES VENERO

RENATO PAREDES VENERO

Doctor en Neurociencias, UNIVERSIDAD NACIONAL DE CORDOBA, ARGENTINA

Ver todos los grados

Master of Science in Cognitive Science (University of Edinburgh)

Licenciado en Psicología con mención en Psicología Educacional
DOCENTE ORDINARIO - AUXILIAR
Docente a tiempo completo (DTC)
Departamento Académico de Psicología - Sección Psicología

Publicaciones

Se encontraron 23 publicaciones

PAREDES, R.; Ferri, F.; Seriès, P.(2022). Influence of E/I balance and pruning in peri-personal space differences in schizophrenia: A computational approach. Schizophrenia Research. Volumen: 248. (pp. 368 - 377). Recuperado de: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0920996421002383
PAREDES, R.(2022). Neuromatch Academy: a 3-week, online summer school in computational neuroscience. Journal of Open Source Education. Volumen: 49. Recuperado de: http://https://jose.theoj.org/papers/10.21105/jose.00118
¿t Hart, B. M.; Achakulvisut, T.; Adeyemi, A.; Akrami, A.; Alicea, B.; Alonso-Andres, A.; Alzate-Correa, D.; Ash, A.; Ballesteros, J. J.; Balwani, A.; Batty, E.; Beierholm, U.; Benjamin, A. S.; Bhalla, U.; Blohm, G.; Blohm, J. C. H.; Bonnen, K.; Brigham, M.; Brunton, B. W.; Butler, J. S.; Caie, B.; Cayco Gajic, N. A.; Chatterjee, S.; Chavlis, S.; Chen, R.; Cheng, Y.; Chow, H.; Chua, R.; Dai, Y.; David, I.; DeWitt, E. E.; Denis, J.; Dipani, A.; Dorschel, A.; Drugowitsch, J.; Dwivedi, K.; Escola, S.; Fan, H.; Farhoodi, R.; Fei, Y.; Fiquet, P.; Fontolan, L.; Gao, J. R.; Gjorgjieva, J.; Gonzalez, A.; Gu, Q.; Guo, Y.; Guo, Z.; Gupta, P. K.; Gurbuz, B. T.; Haimerl, C.; Harrod, J. B.; Hyafil, A.; Irani, M.; Jacobson, D.; Johnson, M.; Jones, I. S.; Karni, G.; E. Kass, R.; Kim, H. E.; Kist, A. M.; Koene, R.; Kording, K.; Krause, M. R.; Kumar, A.; Kühn, N. K.; LC, R.; Laporte, M. L.; Lee, J.; Li, S.; Lin, S.; Lin, Y.; Liu, S.; Liu, T.; Livezey, J. A.; Lu, L.; Macke, J. H.; Mahaffy, K.; Martins, A. L.; Martorell, N.; Martínez, M.; Mattar, M. G.; Menendez, J. A.; Miller, K. D.; Mineault, P. J.; Mohammadi, N.; Mohsenzadeh, Y.; Morgenroth, E.; Morshedzadeh, T.; Mosberger, A. C.; Muliya, M.; Mur, M.; Murray, J. D.; ND, Y.; Naud, R.; Nayak, P.; Oak, A.; Olivos Castillo, I.; Orouji, S.; Otero-Millan, J.; Pachitariu, M.; Pandey, B.; PAREDES, R.; Parent, J.; Park, I. M.; Peters, M. A. K.; Pitkow, X.; Poirazi, P.; Popal, H.; Prabhakaran, S.; Qiu, T.; Ragunathan, S.; Rodriguez-Cruces, R.; Rolnick, D.; Sahoo, A. K.; Salehinajafabadi, S.; Savin, C.; Saxena, S.; Schrater, P.; Schroeder, K.; Schwarze, A. C.; Sedigh-Sarvestani, M.; Sekhar, K. Y.; Shadmehr, R.; Shanechi, M. M.; Sharma, S.; Shea-Brown, E.; Shenoy, K. V.; Shimabukuro, C. L.; Shuvaev, S.; Alison Sin, M. C.; Smith, M.; Steinmetz, N. A.; Stosio, K.; Straley, E.; Strandquist, G.; Stringer, C.; Tomar, R.; Tran, N.; Triantafillou, S.; Udeigwe, L.; Valeriani, D.; Valton, V.; Vaziri-Pashkam, M.; Vincent, P.; Vishne, G.; Wallisch, P.; Wang, P.; Ward, C.; Waskom, M.; Wei, K.; Wu, A.; Wu, Z.; Wyble, B.; Zhang, L.; Zysman, D.; Uquillas, F. D.; van Viegen, T.(2022). Neuromatch Academy: a 3-week, online summer school in computational neuroscience. Journal of Open Source Education. Volumen: 49. Recuperado de: https://jose.theoj.org/papers/10.21105/jose.00118
PAREDES, R. y Seriès, P.(2021). Influence of E/I balance in peri-personal space differences in schizophrenia and autism: a neural network approach. En Bernstein Conference 2021. G-Node. Recuperado de: http://doi.org/10.12751/nncn.bc2021.p028
TROVATO, G.; De Saint Chamas, L.; Nishimura, M.; PAREDES, R.; LUCHO, C. R.; HUERTA MERCADO, V. A.(2019). Religion and Robots: Towards the Synthesis of Two Extremes. International Journal of Social Robotics. Volumen: 13. (pp. 539 - 556). Recuperado de: https://link.springer.com/article/10.1007%2Fs12369-019-00553-8
TROVATO, G.; LUCHO, C. R.; PAREDES, R.(2018). She's Electric: The Influence of Body Proportions on Perceived Gender of Robots across Cultures. Robotics. Volumen: 7. (pp. 1 - 13). Recuperado de: https://www.mdpi.com/2218-6581/7/3/50
CARDENAS, P.; PAREDES, R.; CUELLAR, F. F.(2018). Tangible Programming Mechatronics Interface for Basic Induction in Programming. En The 9th IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON 2018). (pp. 183 - 190). NUEVA YORK. IEEE.
TROVATO, G.; PAREDES, R.; BALVIN, A. J.; CUELLAR, F. F.; Bæk, N.; Bech, S.; Tan, Z.(2018). The Sound or Silence: Investigating the Influence of Robot Noise on Proxemics. En IEEE International Symposium on Robot and Human Interactive Communication (RO-MAN). IEEE. Recuperado de: https://ieeexplore.ieee.org/document/8525795