Búsqueda avanzada

DORA ISABEL HERRERA PAREDES DE DEL AGUILA

DORA ISABEL HERRERA PAREDES DE DEL AGUILA

DORA ISABEL HERRERA PAREDES DE DEL AGUILA

Doctor in de Psychologische Wetenschappen, KATHOLIEKE UNIVERSITEIT LEUVEN

Psicóloga
DOCENTE ORDINARIO - PRINCIPAL
Docente a tiempo completo (DTC)
Departamento Académico de Psicología - Sección Psicología

Publicaciones

Se encontraron 41 publicaciones

HERRERA, D. I. y MATOS, L.(2016). Future Orientation, aspirations and social variables related to academic success and well-being in university students. En 31st International Congress of Psychology, 24¿29 July 2016, Yokohama, Japan. (pp. 356 - 406). International Union of Psychological Science (IUPsyS), . Recuperado de: http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/ijop.12308/full
HERRERA, D. I.; MATOS, L.; MARTINEZ, P.; Lens, W.(2015). FUTURE TIME PERSPECTIVE AND LIFE SATISFACTION IN ADOLESCENTS AND YOUNGSTERS: A CROSS CULTURAL STUDY (DEVOTED TO THE MEMORY OF PROF. DR. WILLY LENS). REVISTA DE ORIENTACIÒN EDUCACIONAL. Volumen: 29. (pp. 37 - 54). Recuperado de: http://www.roe.cl/index.php/roe/article/view/113/63
HERRERA, D. I.; MATOS, L.; MARTINEZ, P.; Lens, W.(2015). Perspectiva de tiempo futuro y satisfacción con la vida en adolescentes: un estudio transcultural, (dedicado al Prof. Dr. Willy Lens). Revista de ORIENTACIÓN educacional. Volumen: 29. (pp. 37 - 54). Recuperado de: http://www.roe.cl/index.php/roe/article/view/113
GASTAÑADUY, K. G.; HERRERA, D. I.; Lens, W.(2014). Work Motivation and Psychological Well-being of Volunteers and non-volunteers. Revista de Orientación Educacional. Volumen: 28. (pp. 37 - 50).
Seiffge-Krenke, I.; Persike, M.; Güney, N.; Cok, F.; HERRERA, D. I.; Rohail, I.; Macek, P.; Hyeyoun, H.(2013). Stress With Parents and Peers: How Adolescents From Six Nations Cope With Relationship Stress. Journal of research on adolescence. Volumen: 23. (pp. 103 - 117).
Lens, W.; Paixao, M. P.; HERRERA, D. I.; Grobler, A.(2012). Future time perspective as a motivational variable: Content and extension of future goals affect the quantity and quality of motivation. Japanese Psychological Research Review./Submitted and Accepted. Volumen: 54. (pp. 321 - 333). Recuperado de: http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1468-5884.2012.00520.x/full
HERRERA, D. I.(2012). Intervención Educativa para Reducir la Deserción e Incrementar la Motivación en Colegios Públicos de San José de Costa Rica. Revista de Psicología de la Universidad Viña del Mar. Volumen: 2. (pp. 8 - 29). Recuperado de: http://sitios.uvm.cl/revistapsicologia/revista-detalle.php/3/15/contenido/intervencion-educativa-para-reducir-la-desercion-e-incrementar-la-motivacion
Seiffge Krenke, I.; Persike, M.; Chau, C.; Hendry, L.; Kloepp, M.; Terzini Hollar, M.; Tam, V.; Rodriguez, C.; HERRERA, D. I.; Menna, P.; Rohail, I.; Veisson, M.; Hoareau, E.; Luwe, M.; Loncaric, D.; Han, H.; Regusch, L.(2012). Differences in Agency? How Adolescents from 18 Countries Perceive and Cope with their Future. International Journal of Behavioral Development. Volumen: 36. (pp. 258 - 270).