Búsqueda avanzada

DORA ISABEL HERRERA PAREDES DE DEL AGUILA

DORA ISABEL HERRERA PAREDES DE DEL AGUILA

DORA ISABEL HERRERA PAREDES DE DEL AGUILA

Doctor in de Psychologische Wetenschappen, KATHOLIEKE UNIVERSITEIT LEUVEN

Psicóloga
DOCENTE ORDINARIO - PRINCIPAL
Docente a tiempo completo (DTC)
Departamento Académico de Psicología - Sección Psicología

Publicaciones

Se encontraron 43 publicaciones

Legate , N.; Nguyen, T.; HERRERA, D. I.; Weinstein, N.; Moller, A.; Legault, L.; Vally, Z.; Moller, A.; Tajchman, Z.; Zsido, A.; Zrimsek, M.; HERRERA, D. I.(2022). A global experiment on motivating social distancing during the COVID-19 pandemic. PNAS. Volumen: 119. (pp. 1 - 11). Recuperado de: https://www.pnas.org/doi/pdf/10.1073/pnas.2111091119
MATOS, L.; Reeve, J.; GARGUREVICH, R. E.; HERRERA, D. I.(2024). A teaching intervention in autonomy-support enhances need satisfaction in a low-SES school context. International Journal of Psychology. Volumen: 59. (pp. 645 - 645).
HERRERA, D. I.(2006). A world of lies. Journal of Cross-Cultural Psychology. Volumen: 37.
HERRERA, D. I.; Costalat, A. M.; CHAU, C. B.; MENDOZA, N. C.; ARAKAKI, M. A.; CERNA, N. Y.; Lira, B.; Drouin, N.(2023). Adaptación de la Escala de Sentido de Capacidad para estudiantes peruanos. Liberabit Revista Peruana de Psicología. Volumen: 2. (pp. 1 - 19).
HERRERA, D. I.(2001). Análisis componencial de experiencias de culpa y vergüenza en Lima: reporte preliminar. Persona. (pp. 201 - 224). Recuperado de: https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/Persona/article/view/839
HERRERA, D. I.(2003). Are men universally more dismissing than women? Gender differences in romantic attachment across 62 cultural regions. Personal Relationships. (pp. 307 - 331).
HERRERA, D. I.; LIRA, A.; Lira, B.(2025). Beyond words: the relevance of autonomy-supportive language in university syllabi. Frontiers in Psychology. Volumen: 16. Recuperado de: https://www.frontiersin.org/journals/psychology/articles/10.3389/fpsyg.2025.1536821/full#h1
Michou, A.; MATOS, L.; GARGUREVICH, R. E.; Gumus, B.; HERRERA, D. I.(2016). Building on the Enriched Hierarchical Model of Achievement Motivation: Autonomous and Controlling Reasons Underlying Mastery Goals. Psychologica Belgica. Volumen: 56. (pp. 269 - 287). Recuperado de: http://www.psychologicabelgica.com/articles/10.5334/pb.281/