Búsqueda avanzada

SANTIAGO CUETO CABALLERO

SANTIAGO CUETO CABALLERO

SANTIAGO CUETO CABALLERO

DOCTOR OF PHILOSOPHY, UNIVERSIDAD DE INDIANA

Ver todos los grados

Master of Science in Education (UNIVERSIDAD DE INDIANA)

Licenciado en Psicología con mención en Psicología Educacional
DOCENTE ORDINARIO - PRINCIPAL
Tiempo parcial por asignaturas (TPA)
Departamento Académico de Psicología - Sección Psicología

Publicaciones

Se encontraron 222 publicaciones

CUETO, S.; CROOKSTON, B.; SCHOTT, W.; DEARDEN, K.; ENGLE, P.; GEORGIADIS, A.; LUNDEEN, E.; PENNY, M.(2013). Postinfancy growth, schooling, and cognitive achievement: Young Lives.. American Journal of Clinical Nutrition. (pp. 1555 - 1563).
CUETO, S.; Dearden, K.; Crookston, B.; Madanat, H.; West, J.; Peny, M.(2013). What difference Can Fathers Make? Early Paternal Absence Compromises Peruvian Children's Growth.
CUETO, S.; Guerrero, G.; León, J.; Rosales, E.; Zapata, M.; Freire, S.; Valderrama, V.(2013). Young Lives School Survey in Peru: Design and Initial Findings.
CUETO, S.(2012). Psychometric Characteristics of Cognitive Development and Achievement Instruments in Round 3 of Young Lives.
CUETO, S.; Escobal, J.; Penny, M.; AMES, P. P.(2012). ¿Quién se queda atrás? Resultados iniciales del estudio Niños del Milenio. Tercera ronda de encuestas en el Perú. Recuperado de: http://www.ninosdelmilenio.org/wp-content/uploads/2012/02/IP_2012.pdf
CUETO, S.(2012). Technology and Child Development: Evidence from the One Laptop per Child Program. WASHINGTON D. C.. Inter-american development bank. Recuperado de: http://idbdocs.iadb.org/wsdocs/getdocument.aspx?docnum=36706954
CUETO, S.; Guerrero, G.; León, J.; Zapata, M.; Sugimaru, C.(2012). What works to improve teacher attendance in developing countries? A systematic review.. Recuperado de: http://www-dfod-gpv.uk/r4d/pdf/outputs/systematicreviews/Q39Teacher_attendance_2012Guerrero.pdf
CUETO, S.; Gerrero, G.; León, J.; Según, E.; Muñoz, I.; Boyden, J. (Editor); Bourdillon, M. (Editor). (2011). Explanining and Overcoming Marginalization in Education: Ethnic/Language Minorities in Peru. En Childhood Poverty Multidisciplinary approaches.. (pp. 261 - 282). Mcmillan.