ARAKAKI, M.(2015). Accreditation processes in Latin America: An exploration into the cases of Library and Information Science (LIS) programs in Mexico, Colombia, and Costa Rica.. En Quality assurance in LIS education: An international and comparative perspective. (pp. 197 - 220). NUEVA YORK. Springer. Recuperado de: https://doi.org/10.1007/978-1-4614-6495-2_13
DE LA VEGA, A. J. y ARAKAKI, M.(2011). Las prácticas preprofesionales en la formación en Ciencias de la Información: el caso de la Pontificia Universidad Católica del Perú (PUCP). Revista Interamericana de Bibliotecología. Volumen: 34. (pp. 77 - 86). Recuperado de: https://doi.org/10.17533/udea.rib.9498
ARAKAKI, M. y DE LA VEGA, A. J.(2011). Prácticas profesionales en los planes de estudio de bibliotecología y ciencias de la información: un panorama latinoamericano. En Congreso Mundial de Bibliotecas e Información: 77ma Conferencia General y Asamblea de la IFLA. IFLA. Recuperado de: https://www.ifla.org/past-wlic/2011/110-arakaki-es.pdf
ARAKAKI, M. y Willett, P.(2009). Webometric analysis of departments of librarianship and information science: a follow-up study. Journal of information science. Volumen: 35. (pp. 143 - 152). Recuperado de: https://doi.org/10.1177/0165551508094051
ARAKAKI, M.(2007). How visible are the UK departments of librarianship and information science?: a webometric analysis.