PEASE, M. A.(2009). The Dual Components of Strategy Use: Production and Inhibition.. En H. Waters & W.Schneider (Eds.), Metacognition, strategy use, and instruction.. NUEVA YORK. GUILFORD PRESS.
Kunh, D.; Iordanu, K.; PEASE, M. A.; Wirkala, C.(2008). Beyond Control of Variables: What needs to Develop to Achieve Skilled Scientific Thinking?. Revista Cognitive Development.
PEASE, M. A. y Kunh, K.(2007). What Needs to Develop in the Development of Inquiry Skills?. Cognition & Instruction. Volumen: 26.
PEASE, M. A. y Kunh, D.(2006). Do children and adults learn differently?. Journal of Cognition and Development.. Volumen: 7. (pp. 279 - 293).
PEASE, M. A.(2001). Colaborando para aprender. Los beneficios del aprendizaje colaborativo. Informativo PUCP.
PEASE, M. A.(2000). Visión de la autoridad de los padres en jóvenes limeños.. En Juan Ansión, Alejando Diez & Luis Mujica (Eds.) Autoridad en Espacios Locales.. LIMA. PUCP - Fondo Editorial.
PEASE, M. A. y Ansion, M.(1998). Carpeta de Acompañamiento Vocacional. Conferencia de Religiosos del Perú - CONFER.