Búsqueda avanzada

LENNIA MATOS FERNANDEZ

LENNIA MATOS FERNANDEZ

LENNIA MATOS FERNANDEZ

Doctor en Psicología, KATHOLIEKE UNIVERSITEIT LEUVEN

Ver todos los grados

Maestría en Análisis Cuantitativo para las Ciencias Sociales (KATHOLIEKE UNIVERSITEIT LEUVEN)

Licenciado en Psicología
DOCENTE ORDINARIO - PRINCIPAL
Docente a tiempo completo (DTC)
Departamento Académico de Psicología - Sección Psicología

Publicaciones

Se encontraron 53 publicaciones

Benita, M.; Benish-Weisman, M.; MATOS, L.; Torres, C.(2020). Integrative and suppressive emotion regulation differentially predict well-being through basic need satisfaction and frustration: A test of three countries. Motivation and emotion. Volumen: 44. (pp. 67 - 81). Recuperado de: https://link.springer.com/article/10.1007/s11031-019-09781-x#citeas
Benita, M. y MATOS, L.(2021). Internalization of Mastery Goals: The Differential Effect of Teachers' autonomy Support and Control.. Frontiers in Psychology. Volumen: 11. (pp. 1 - 15). Recuperado de: https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fpsyg.2020.599303/full
MATOS, L.; HERRERA, D. I.; GARGUREVICH, R. E.; Vansteenkiste, M.(2017). Teaching Motivation and Emotion. En Internationalizing the teaching of psychology. (pp. 265 - 280). INFORMATION AGE PUBLISHING. Recuperado de: http://www.infoagepub.com/products/Internationalizing-the-Teaching-of-Psychology
MATOS, L. y LENS, W.(2006). La teoría de orientación a la meta, estrategias de aprendizaje y rendimiento académico en estudiantes en Lima. Persona. Volumen: 9. (pp. 11 - 30).
VANSTEENKISTE, M.; SIMONS, J.; LENS, W.; SOENENS, B.; MATOS, L.; LACANTE, M.(2004). Less Is Sometimes More: Goal Content Matters. Journal of Educational Psychology. Volumen: 96. (pp. 755 - 764). Recuperado de: http://www.apa.org/pubs/journals/edu/index.aspx
Vergara , J.; Del Valle, M.; Díaz, A.; MATOS, L.; Pérez, M. V.(2019). Motivational profiles related to the academic satisfaction of university students. Anales de Psicología. Volumen: 35. (pp. 464 - 471). Recuperado de: https://revistas.um.es/analesps/article/view/320441/271091
MATOS, L.; GARGUREVICH, R. E.; van der Kaap-Deeder, J.; CHANG, A. M.; Lira, B.; Aedo, A.; Vansteenkiste, M.(2025). Need-relevant parenting and Peruvian high school students¿ affect and academic achievement: the differential role of need satisfaction and need frustration. Current Psychology. (pp. 1 - 12).
MATOS, L.; Lens, W.; Vansteenkiste, M.; Mouratidis, A.(2017). Optimal motivation in Peruvian high schools: Should learners pursue and teachers promote mastery goals, performance-approach goals or both?. Learning and Individual Differences. Volumen: http://dx.doi.org/10. (pp. 87 - 96). Recuperado de: http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1041608017300572