Búsqueda avanzada

SANTIAGO CUETO CABALLERO

SANTIAGO CUETO CABALLERO

SANTIAGO CUETO CABALLERO

DOCTOR OF PHILOSOPHY, UNIVERSIDAD DE INDIANA

Ver todos los grados

Master of Science in Education (UNIVERSIDAD DE INDIANA)

Licenciado en Psicología con mención en Psicología Educacional
DOCENTE ORDINARIO - PRINCIPAL
Tiempo parcial por asignaturas (TPA)
Departamento Académico de Psicología - Sección Psicología

Publicaciones

Se encontraron 236 publicaciones

CUETO, S.; Grantham-McGregor, S.; Cheung, Y.; Cueto, S.; Glewwe, P.; Ritchter, L.; Strupp, B.(2007). Developmental potential in the first 5 years for children in developing countries.. Lancet. Volumen: 369. (pp. 60 - 70).
CUETO, S.; POLLIT, E.; Wachs, T.; Jacoby, E.; Creed-Kanishiro, H.(2005). Relation of neonatal iron status to individual variability in neonatal temperament.. En Deveñp`,emtañ ^sucjpbology. (pp. 141 - 153). California. George F. Michel.
CUETO, S.(1992). Dictado vs. Enseñanza.
CUETO, S. y AGUERO, J.(2004). Dime con quién andas y te diré cómo rindes: efectos de pares como determinantes del rendimiento escolar. Economía y sociedad. (pp. 14 - 21).
CUETO, S.(2017). Disparities in children's vocabulary and height in relation to household wealth and parental schooling: A longitudinal study in four low- and middle-income countries. SSM - Population Health. Volumen: 3. (pp. 767 - 786). Recuperado de: https://ac.els-cdn.com/S235282731730023X/1-s2.0-S235282731730023X-main.pdf?_tid=cadbb1d5-8f12-4577-94e5-9ebfee45b7a1&acdnat=1521412134_02aa554e74bab75
Malamud, O.; CUETO, S.; Cristiá, J.; Beuermann, D.(2018). Do Children Benefit from Internet Access? Experimental Evidence from a Developing Country. WASHINGTON D. C.. IDB.
CUETO, S.; Cristia, J.; Beuermann, D.(2019). Do children benefit from internet access? Experimental evidence from Peru. Journal of Development Economics. Volumen: 138. (pp. 41 - 56). Recuperado de: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0304387818301251
CUETO, S.; LEON, J. J. M.; MIRANDA, E. A.; Dearden, K.; Crookston, B.; Berman, J.(2016). Does pre-school improve cognitive abilities among children with early-life stunting?: a longitudinal study for Peru. International Journal of Educational Research. Volumen: 75. (pp. 102 - 114). Recuperado de: https://www.sciencedirect.com/journal/international-journal-of-educational-research/vol/75/suppl/C