Búsqueda avanzada

SANTIAGO CUETO CABALLERO

SANTIAGO CUETO CABALLERO

SANTIAGO CUETO CABALLERO

DOCTOR OF PHILOSOPHY, UNIVERSIDAD DE INDIANA

Ver todos los grados

Master of Science in Education (UNIVERSIDAD DE INDIANA)

Licenciado en Psicología con mención en Psicología Educacional
DOCENTE ORDINARIO - PRINCIPAL
Tiempo parcial por asignaturas (TPA)
Departamento Académico de Psicología - Sección Psicología

Publicaciones

Se encontraron 222 publicaciones

CUETO, S.(2012). Technology and Child Development: Evidence from the One Laptop per Child Program. WASHINGTON D. C.. Inter-american development bank. Recuperado de: http://idbdocs.iadb.org/wsdocs/getdocument.aspx?docnum=36706954
CUETO, S.; LAVADO, P.; WENSJOE, M.; YAMADA, G.(2019). The effect of a charter school in Peru (Fe y Alegría) on school achievement: Exploiting a school lottery selection as a natural experiment. Studies in Economics and Econometrics. Volumen: 3. (pp. 95 - 110).
CUETO, S.(2009). Conditional cash-transfer programmes in developing countries. En The Lancet. (pp. 1952 - 1953). MONTREAL. LANCET.
CUETO, S. y Balarín, M.(2007). The quality of parental participation and student achievement in Peruvian government schools.. Recuperado de: www.younglives.org.uk
CUETO, S.; GUERRERO, G.; LEON, J. J. M.; ZAPATA, M.; FREIRE, S. M.(2014). The relationship between socioeconomic status at age one, opportunities to learn and achievement in mathematics in fourth grade in Peru. Oxford Review of Education. Volumen: 40. (pp. 50 - 72). Recuperado de: https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/03054985.2013.873525?journalCode=core20#.UuqQ_vl5OSr
CUETO, S.; POLLIT, E.; JACOBY, E.(1997). Tiempo en la tarea y actividades educativas en escuelas rurales del Perú. Revista Latinoamericana de Estudios Educativos. Volumen: 3. (pp. 105 - 120). Recuperado de: http://www.cee.edu.mx/rlee/revista/r1991_2000/r_texto/t_1997_3_06.pdf
CUETO, S.; Escobal, J.; Penny, M.; AMES, P. P.(2011). Tracking Disparities: Who gets left behind? Initial findings from Peru. Recuperado de: http://www.younglives.org.uk/publications/CR/tracking-disparities-left-behind-CR-Peru
CUETO, S.; MIRANDA, E. A.; LEON JARA, J. J. M.; VASQUEZ, C.(2017). Trayectorias educativas en el Perú: desde la infancia hasta la adultez temprana. Análisis y Propuestas. Recuperado de: https://ninosdelmilenio.org/wp-content/uploads/2017/05/AP26_trayectorias_educativas_infancia_adultez_temprana_2017.pdf