HERRERA, D. I.; Lens, W.; Lacante, M.; Vansteekiste, M.(2005).
Study persistence and academic achievement as a function of the type of competing tendencies. European Journal of Psychology of Education. Volumen: 20. (pp. 275 - 278).
MARTINEZ, P. y
HERRERA, D. I.(2009).
Perspectiva Temporal Futura en la adolescencia tardía: transición a la adultez. En
Teorias Contemporáneas de la Motivación. LIMA. Fondo Editorial PUCP.
HERRERA, D. I. y
MATOS, L.(2009).
Desarrollo del Concepto de Motivación y su representación en distintas aproximaciones teóricas. En
Teorías Contemporáneas de la Motivación: Una Perspectiva Aplicada. (pp. 17 - 36). LIMA. Fondo Editorial de la Pontificia Universidad Católica del Perú.
HERRERA, D. I.(2009).
Teorías Contemporáneas de la Motivación: Una Perspectiva Aplicada.. LIMA. Fondo Editorial.
HERRERA, D. I.(2007).
The geographic distribution of big five personality traits patters and profiles of human self-description oacross 56 nations. Journal of Cross-Cultural Psychology. Volumen: 38. (pp. 1 - 40).
HERRERA, D. I.; Lens, W.; Lacante, M.(2004).
The role of motivation and future time persective in educational counseling. Psychologica. (pp. 169 - 180).
ARAKAKI, M. A.; DAMMERT, M.; MENDOZA, N. C.;
HERRERA, D. I.(2019).
TUTORÍA UNIVERSITARIA: APRENDIZAJES Y REFLEXIONES A PARTIR DEL PROGRAMA DE TUTORÍA DE LA FACULTAD DE PSICOLOGÍA EN LA PONTIFICIA UNIVERSIDAD CATÓLICA DEL PERÚ. En Blanco y Negro. Volumen: 10. (pp. 12 - 23).
HERRERA, D. I.(2003).
Universal sex differences in the desire for sexual variety: test from 52 nation, 6 continents, and 13 islands. Journal of Personality and Social Psychology. Volumen: 85. (pp. 85 - 101).