Lacasta, E.; MALASPINA, U. V.; Wilhelmi, M. R.(2010). Optimization through measurement situations in Grade 2. En 34th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. (pp. 201 - 208). BELO HORIZONTE. PME. Recuperado de: http://pme34.lcc.ufmg.br
MALASPINA, U. V.(2010). Searching for optimal solutions with children. En Second International Conference of Childrens Matematics Education . (pp. 53 - 56). RZESZÓW. Institute of Mathematics University of Rzeszów, Poland.
MALASPINA, U. V. y Font , V.(2010). THE ROL OF INTUITION IN THE SOLVING OF OPTIMIZATION PROBLEMS. Educational Studies in Mathematics. An international journal. Volumen: 75. (pp. 107 - 130).
MALASPINA, U. V.(2009). ANÁLISIS A PRIORI DE UNA SITUACIÓN DE OPTIMIZACIÓN EN SEGUNDO DE EDUCACIÓN PRIMARIA.
MALASPINA, U. V. y BAZAN, J. L.(2009). Enseñanza de la matemática en la secundaria . Un análisis preliminar de las percepciones de ingresantes a la PUCP. EDUCACIÓN. REVISTA SEMESTRAL.. Volumen: 16. (pp. 7 - 28).
MALASPINA, U. V.(2009). Intuición y rigor en la resolución de problemas de optimización . Un Análisis desde el enfoque ontosemiótico de la congnición e instrucción matemática .. RESÚMENES VI CONGRESO IBEROAMERICANO DE EDUCACIÓN MATEMÁTICA. CHILE 4-9/01/09. (pp. 54 - 54).
MALASPINA, U. V.(2008). EL RINCÓN DE LOS PROBLEMAS. REVISTA UNIÓN - FEDERACIÓN IBEROAMERICANA DE SOCIEDADES DE EDUCACIÓN MATEMÁTICA.. Recuperado de: www.fisem.org