Búsqueda avanzada

MARIA ANGELICA PEASE DREIBELBIS

MARIA ANGELICA PEASE DREIBELBIS

MARIA ANGELICA PEASE DREIBELBIS

Doctor of Philosophy, THE TRUSTEES OF COLUMBIA UNIVERSITY NEW YORK

Ver todos los grados

Master of Arts (THE TRUSTEES OF COLUMBIA UNIVERSITY NEW YORK)

Licenciada en Antropología
DOCENTE ORDINARIO - PRINCIPAL
Docente a tiempo completo (DTC)
Departamento Académico de Psicología - Sección Psicología

Publicaciones

Se encontraron 43 publicaciones

PEASE, M. A. y Kunh, D.(2011). Experimental Investigation of the Effectiveness of Problem-based Learning. Science Education. Volumen: 95. (pp. 57 - 86).
PEASE, M. A.(2011). Evaluación en el trabajo en equipo: aspectos a tomar en cuenta. En blanco y Negro. Volumen: 1.
PEASE, M. A.(2010). La revolución en la mente. El reto de la innovación en la educación superior. Blanco y Negro. Volumen: 1. (pp. 1 - 10).
Kunh, D.; PEASE, M. A.; Wirkala, C.(2009). Coordinating the Effects of Multiple Variables: A Skill Fundamental to Scientific Thinking.. Journal of Experimental Child Psychology.. Volumen: 103. (pp. 268 - 284).
PEASE, M. A.(2009). The Dual Components of Strategy Use: Production and Inhibition.. En H. Waters & W.Schneider (Eds.), Metacognition, strategy use, and instruction.. NUEVA YORK. GUILFORD PRESS.
Kunh, D.; Iordanu, K.; PEASE, M. A.; Wirkala, C.(2008). Beyond Control of Variables: What needs to Develop to Achieve Skilled Scientific Thinking?. Revista Cognitive Development.
PEASE, M. A. y Kunh, K.(2007). What Needs to Develop in the Development of Inquiry Skills?. Cognition & Instruction. Volumen: 26.
PEASE, M. A. y Kunh, D.(2006). Do children and adults learn differently?. Journal of Cognition and Development.. Volumen: 7. (pp. 279 - 293).