Búsqueda avanzada

MARIA BLUME DEL RIO

MARIA BLUME DEL RIO

MARIA BLUME DEL RIO

Doctor of Philosophy, CORNELL UNIVERSITY. ITHACA, NEW YORK

Ver todos los grados

Master of Arts (CORNELL UNIVERSITY. ITHACA, NEW YORK)

Licenciado en Lingüística y Literatura con mención en Lingüística Hispánica
DOCENTE ORDINARIO - PRINCIPAL
Docente a tiempo completo (DTC)
Departamento Académico de Humanidades - Sección Lingüística y Literatura

Publicaciones

Se encontraron 31 publicaciones

Resches, M.; Junyent, A.; FERNANDEZ, M. D. L. A.; BLUME, M.; Kohan-Cortada, A.(2023). Early vocabulary in two varieties of South American Spanish: Quantitative and qualitative differences. First Language. Recuperado de: https://journals.sagepub.com/doi/abs/10.1177/01427237231177573
FERNANDEZ, M. D. L. A.; BLUME, M.; JUNYENT, A.; TIJERO, T. E.(2021). Gesture development in Peruvian children and its relationship with vocalizations and vocabulary. Gesture. Volumen: 20. (pp. 1 - 29).
BLUME, M.(2021). Discourse-Morphosyntax Interaction in the Acquisition of Spanish Finite and Nonfinite Verbs. En Language in Development. A Crosslinguistic Perspective (Editado por Gita Martohardjono y Suzanne Flynn). (pp. 152 - 179). CAMBRIDGE. MIT Press. Recuperado de: https://mitpress.mit.edu/books/language-development-1?fbclid=IwAR2fgreJ-fxFzLgwchMJIKzNy3iU3VwrLFi_R21xlEOm4SlP-HBvlfhmX9k#.YSkpCE5-URg.facebook
FERNANDEZ, M. D. L. A.; JUNYENT, A.; BLUME, M.(2021). ¿Qué comprenden y dicen los niños peruanos en la primera infancia? Resultados preliminares de tamaño y composición del vocabulario entre los 8 y los 30 meses de edad. Lexis. Volumen: 2. (pp. 729 - 764). Recuperado de: https://revistas.pucp.edu.pe/index.php/lexis/issue/view/1760
JUNYENT, A.; BLUME, M.; FERNÁNDEZ, M. D. L. Á.; TIJERO, T. E.(2020). El vocabulario productivo y su relación con la gramática en niños hablantes de castellano peruano entre los 16 y los 30 meses. Interdisciplinaria. Volumen: 37. (pp. 143 - 158). Recuperado de: http://www.ciipme-conicet.gov.ar/ojs/index.php?journal=interdisciplinaria&page=article&op=view&path[]=483
Pareja, A. (Editor); BLUME, M. (Editor); Lust, B. C. (Editor); Chiarcos, C. (Editor). (2019). Development of Linguistic Linked Open Data Resources for Collaborative Data-Intensive Research in the Language Sciences. CAMBRIDGE, MA. MIT Press. Recuperado de: https://mitpress.mit.edu/books/development-linguistic-linked-open-data-resources-collaborative-data-intensive-research-language
BLUME, M.; Pareja-Lora, A.; Flynn, S.; Foley, C.; Caldwell, T.; Reidy, J.; Masci, J.; Lust, B. C.(2019). Enabling New Collaboration and Research Capabilities in Language Sciences: Management of Language Acquisition Data and Metadata With the Data Transcription and Analysis Tool. En Development of Linguistic Linked Open Data Resources for Collaborative Data-Intensive Research in the Language Sciences. (pp. 151 - 184). CAMBRIDGE, MA. MIT Press. Recuperado de: https://mitpress.mit.edu/books/development-linguistic-linked-open-data-resources-collaborative-data-intensive-research-language
BLUME, M.; Barriere, I.; Dye, C. D.; Kang, C.(2019). Challenges For the Development of Linked Open Data For Research in Multilingualism. En Development of Linguistic Linked Open Data Resources for Collaborative Data-Intensive Research in the Language Sciences. (pp. 185 - 200). CAMBRIDGE, MA. MIT Press. Recuperado de: https://mitpress.mit.edu/books/development-linguistic-linked-open-data-resources-collaborative-data-intensive-research-language